Kursstart & Priser

Vi tar kontinuerligt emot anmälningar till kommande nybörjarkurser. Vi ser gärna att ert barn är fött innan ni gör er anmälan.

Platserna i fortsättningskurserna går i första hand till de barn som redan deltar i vår verksamhet. Du kan trots detta gärna skicka in din intresseanmälning och ställa dig på kö till önskad grupp så kontaktar vi dig så snart ni kan börja. Vi har 4 kursstarter/år för våra minisimmare och två kursstarter/år för våra babysimmare.

Oavsett om barnet har tidigare simvana eller ej är ni välkomna att anmäla er till någon av våra grupper.

Observera att det är alltid en vuxen som deltar i vattnet tillsammans med barnet!

Vid varje ny kursstart är vi oftast två simlärare. En av oss är i vattnet och den andra är på land och visar er tillrätta. Ni har också möjlighet att köpa badbyxor, badskor, simmössor och andra bad- & simtillbehör. Kom gärna i god tid innan er badtid så ni i lugn och ro kan duscha och byta om.

Nästa kursstart för lördagsklasserna är vecka 34 2023 -  Välkommen med er anmälan!

Vi erbjuder bassängtider på onsdagar och lördagar. Under hösten simmar de små babysimsbarnen på onsdagarna mellan kl.10:00-13:00, och minisimmarna har bassängtid mellan 9:00-14:00 på lördagarna. Då antalet grupper i de olika åldersintervallerna ser olika ut från kursstart till kursstart kan vi ej på förhand veta vilken tid de olika grupperna simmar.

Snäckan 3-7 månader

Nybörjarkursen omfattar 16 tillfällen á 30 minuter

Tid: Onsdagar

I denna kurs ingår en duschmatta till varje barn som används i duschen samt vid omklädning. I denna kurs får två vuxna vara med i vattnet och bada.

Om du önskar du dela upp kursavgiften på två betalningstillfällen går det bra, meddela oss detta vid din bokning.

Sköldpaddan 8-12 månader

Fortsättningskurs 1 omfattar 16 tillfällen á 30 minuter

Tid: Onsdagar

I denna kurs får två vuxna vara med i vattnet och bada.

Sjöhästen 13-18 månader

Fortsättningskurs 2 omfattar 16 tillfällen á 30 minuter

Simdag: Onsdagar

I denna kurs får två vuxna vara med i vattnet och bada.

Valen 19-24 månader

Fortsättningskurs 3 omfattar 16 tillfällen á 30 minuter

Sjölejonet 2-3 år

Minisimkurs 1. Kursen omfattar 8 tillfällen á 45 minuter

Bläckfisken 3-4 år

Minisimkurs 2 omfattar 8 tillfällen á 45 minuter

Hajen 4-6 år

Minisimkurs 3 omfattar 8 tillfällen á 45 minuter

Späckhuggaren 5-7 år

Minisimkurs 4 omfattar 8 tillfällen á 45 minuter

Fortsättningskurs på Hajen. För att vara med i denna grupp krävs vissa förkunskaper.

Barnet ska bla kunna flyta, kunna komma under vattenytan och på egen hand kunna ta sig fram i vattnet i både mag- och ryggläge. Kontakta oss för vidare information.

I denna kurs är alltid en vuxen med i vattnet på varje badtillfälle.

Välkommen med er anmälan!