Om oss

Loppans Baby- och minisimskola har bedrivit sin verksamhet på Hedens By sedan januari 2013. Hedens By ligger på Hönö i Göteborgs norra skärgård,  endast 30 minuter från centrala Göteborg.

Vi har många års erfarenhet av baby- och minisim

för barn i åldrarna 3 månader till 7 år. Vi har dessutom erfarenhet av

bassängaktiviteter och simskoleverksamhet för barn från 6-12 år.

Hos oss är ni välkomna att simma med era barn från 3 månaders

ålder till ca 7 år.

Verksamheten bedrivs i kursform med en noga utarbetad kursplan. Badtiden varierar mellan 30 och 45 minuter beroende på barnets ålder. Under våra 30 minuters kurser är båda föräldrarna välkomna att delta i vattnet. Därefter är en förälder (eller annan vuxen) med i vattnet.

Vi arbetar för att barnen ska känna trygghet och få respekt för vattnet. Utifrån barnens nivå bygger vi upp kunskaper och färdigheter där fokus ligger på vattensäkerhet och självlivräddning. Vägen till simkunnighet kantas av roliga lekar, övningar och sångstunder.

Loppans Baby & Minisimskola är anslutna till Simskoleförbundet för Baby och Barn. Vi stödjer även Säkrare3 i syfte att motverka drunkningsolyckor.

Vår förhoppning är att ni skall trivas i vår verksamhet och vilja stanna länge!

Vi ser fram emot ett härligt simäventyr tillsammans med er!

Loppans Baby & Minisimskola

Besöksadress: